✅ شیخ شادمان در کوچه باغ‌‌‌‌های نیشابور

🔹 تمدن اسلامی در اوج شکوفایی اش، نه تنها به دگراندیشان و آزداندیشانی از جنس خیام تعرضی نمی کرد بلکه در عالی ترین مراکز علمی، منبر و موضعی در اختیارشان‌‌ می‌گذاشت تا آنچه را یافته و جسته اند در حلقه‌‌‌‌های دانشمندان مطرح و از آن دفاع کنند.

🌐 https://nournews.ir/n/173583
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۸

✅ اطلاعیهٔ ادارهٔ زندان‌های اصفهان دربارهٔ توماج صالحی

🔹توماج صالحی هم‌اکنون در زندان مرکزی استان تحمل حبس می‌کند و برخلاف جوسازی مستمر این مجرم در فضای مجازی و یا اظهارات وکلایش در مورد ممنوعیت تماس تلفنی و یا تعلیق ملاقات، مثل سایر زندانیان دسترسی کامل به این امکانات دارد.

🔹دسترسی زندانی به تلفن و برقراری تماس دائمی برقرار است. روایت‌های او در فضای مجازی (ولو به شکل دروغ) به‌دلیل ارتباطی است که او به‌صورت همیشگی با وابستگان و یا آشنایان خودش دارد.

🔹البته دستاویزشدن به این ادعا‌های دروغ مبدل به سوژه و حربهٔ نخ‌نمای این مجرم و دیگر زندانیان محکوم به جرائم امنیتی شده تا همچنان خود را در فضای خبری رسانه‌های معاند نگه دارند.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۱

✅ دوشنبه؛ آخرین مهلت تعویض پلاک‌های مخدوش

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا:
🔹مالکان پلاک های سوخته و مخدوش تا آخر اردیبهشت مهلت دارند برای تعویض پلاک مراجعه کنند.

🔹در قانون برای فردی که پلاک وسیله نقلیه خود را به عمد مخدوش نماید از ۶ ماه تا یکسال حبس نیز پیش بینی شده است.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۱

✅ رکورد بارش در کم‌آب‌ترین استان کشور

🔹استان سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان خشک‌ترین و کم‌آب‌ترین استان ایران، امسال رکوردار رشد بارش‌ها بوده و دو سد این استان با پرشدگی ۱۰۰درصدی و دو سد دیگر با پرشدگی نزدیک به ۱۰۰درصدی شرایط خوبی را برای ورود به تابستان گرم ایجاد کرده‌اند.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۸

✅ استقلالی سابق به دنبال حضور در پارالمپیک

🔹 لئوناردو پادوانی بازیکن سابق استقلال که در این تیم با مصدومیت شدید توانایی راه رفتنش را از دست داد با انتشار ویدیویی اعلام کرد که‌ تلاش می‌کند در پارالمپیک در رشته شنا شرکت کند و از مردم ایران درخواست کرد که او را حمایت کنند.

🌐 https://nournews.ir/n/173581
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۷

💬 سئوالاتی که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی باید به آنها پاسخ بدهد

https://twitter.com/nournews_ir/status/1791371354136096877?s=19

https://www.threads.net/@nournews.ir/post/C7D7aJ-og69/?xmt=AQGzqvV12j0cRa1z0fLGXjamTx1Vrq97PUKh_u_KpWu3Qw

https://virasty.com/Nournews_ir/1715931306116501939

https://NourNews.ir/n/173490
🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۵

✅ حمله به کنیسه یهودی در شمال غرب فرانسه

🔹 وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که پلیس این کشور فرد مسلحی را که قصد داشت به یک کنیسه در شهر «روآن» حمله و آن را به آتش بکشد، به ضرب گلوله کشته است.

🌐 https://nournews.ir/n/173577
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۱

✅ حمله به کنیسه یهودی در شمال غرب فرانسه

🔹وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که پلیس این کشور فرد مسلحی را که قصد داشت به یک کنیسه در شهر «روآن» حمله و آن را به آتش بکشد، به ضرب گلوله کشته است.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۰

✅ جلوی قتل‌عام مردم فلسطین را بگیرید!

🔹آفریقای جنوبی روز گذشته از دیوان بین المللی دادگستری خواست برای تضمین بقای مردم فلسطین دستور توقف حمله رژیم اسرائیل به رفح را صادر کند.

🔹این کشور هفته گذشته خواستار اقدامات اضطراری اضافی برای حفاظت از رفح شد که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی جنگ‌زده در آن پناه گرفته‌اند.

🔹رژیم اسرائیل ادعای آفریقای جنوبی مبنی بر نقض کنوانسیون نسل‌کشی 1949 را بی‌اساس خوانده و قرار است روز جمعه در دادگاه پاسخگوی اتهاماتش باشد.

🔹همزمان با رسیدگی به این پرونده، اتحادیه عرب خواستار استقرار نیروی حافظ صلحِ سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطینی تا اجرای ایده دوکشوری شد.

🔹جلسات این دادگاه فقط بر صدور اقدامات اضطراری متمرکز خواهد بود؛ زیرا احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد تا دادگاه بتواند در مورد اتهام اصلی نسل‌کشی تصمیم بگیرد.

🔹در هفته‌های گذشته موج اعتراض‌ها علیه کشتار مردم غزه از سوی رژیم اسرائیل از سوی شهروندان و دانشجویان در خیابان‌ها و شبکه‌های اجتماعی امریکا، اروپا و سایر نقاط جهان، محافل سیاسی، بین‌المللی و رسانه‌ای را غافلگیر کرد.

🔹انتشار تصاویری از ویرانه‌های غزه، زنان و کودکانی که به شهادت رسیدند، سیل آوارگان و کشف گورهای جمعی، برای افکار عمومی جهان تکان‌دهنده بود ؛ با این اوصاف حتی با وجود صدور احکام از سوی دادگاه جهانی، بعید است رژیم اسرائیل حملات خود را متوقف کند.

https://NourNews.ir/Fa/News/173568
🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۲

✅ ابلاغیه جدید برای حل مشکل طلافروشان

🔹نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با صدور ابلاغیه‌ای موارد اصلاحی ضوابط اختصاصی تبصره ۴ ماده ۱۸ گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌ها را اعلام کرد.

🔹بر اساس این ابلاغیه‌، صرفا ۳ گروه کالایی ملزم به ثبت اطلاعات موجودی طلا در سامانه جامع تجارت هستند. افرادی که با قصد تجاری اقدام به واردات و صادرات طلا می‌کنند و همچنین تولیدکنندگان شمش طلا.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۵

✅ هوای پایتخت قابل قبول است

🔹کیفیت هوای پایتخت در آخرین جمعه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با قرارگیری بر روی عدد ۵۲ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

🔹همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۹ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۱

✅ تیراندازی نزدیک سفارت تل‌آویو در استکهلم

🔹پلیس سوئد خبر داد در پی تیراندازی در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم، چند مظنون را بازداشت کرده است.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۱

✅ فیفا طرح تعلیق اسرائیل را به آینده موکول کرد

⚽️ رئیس فیفا اعلام کرد که بحث تعلیق رژیم صهیونیستی به نشست اعضای شورای فیفا در تاریخ 4 مرداد موکول شده است.

⚽️ این موضوع قرار بود امروز (جمعه) در کنگره فیفا بررسی شود.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۵۶

✅ روسیه وابسته دفاعی انگلیس را اخراج کرد

🔹وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اقدام خصمانه لندن در اخراج وابسته نظامی این کشور از بریتانیا، نماینده سفارت انگلیس را احضار کرده و به او اعلام کرد که وابسته دفاعی بریتانیا "عنصر نامطلوب" شناخته شده و باید ظرف یک هفته مسکو را ترک کند.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۷

✅ مسیر نیشابور-کاشمر مسدود شد

🔹جانشین رئیس پلیس راه نیشابور: جادهٔ نیشابور به کاشمر بر اثر بارش شدید باران و تگرگ، ریزش کوه، طغیان رودخانه‌های فصلی و پُرشدن آب‌نماهای این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است.

🔹شهروندان از تردد در این‌ مسیر به‌دلیل وجود گل‌ولای سیلاب و ایمنی کافی‌‌نداشتن پرهیز کنند.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۰

✅ ‌کتاب، بازنده اصلی کاغذبازی

🔹چندی پیش، خانه کتاب خبر داد که قیمت کتاب در فروردین امسال نسبت به فروردین ۱۴۰۲، چیزی حدود ۱۱۰درصد رشد داشته در حالی که تورم عمومی فروردین امسال کمتر از ۳۱درصد بوده است. چرا افزایش قیمت کتاب، تا این حد جهشی است؟ و چه میزان از این گرانی ناشی از نوسان قیمتی کاغذ به عنوان کالای اصلی تولید کتاب است؟

🔹آذرماه پارسال وزیر فرهنگ اعلام كرد كه در تولید كاغذ به خودكفایی رسیده ایم ودر حوزه کتاب و روزنامه دیگر نیازی به واردات کاغذ نداریم. مقدار تولید کاغذ ما در این حوزه ۵ هزار تن بود که امروز این رقم را به ۸۰ هزار تن یعنی ۱۶ برابر رساندیم.

🔹صحبت‌های وزیر ارشاد درباره خودكفایی در تولید كاغذ درحالی است كه برخی از ناشران معتقدند كاغذ تولید داخل مناسب چاپ كتاب نیست و بسیاری از چاپخانه‌ها به دلیل پایین بودن كیفیت، و آسیب رساندن به دستگاه چاپ حاضر نیستند با كاغذ تولید داخل، كتاب چاپ كنند.

🔹ناشران می‌گویند وقتی می‌خواهیم کتابی را تجدید چاپ کنیم به‌جای این‌که خوشحال باشیم ناراحت هستیم. به‌این خاطر ‌که قیمت کاغذ بالا رفته و تهیه آن سخت شده‌ است. این درمورد خیلی از ناشران صدق می‌کند. البته احتمالا برخی ناشران هم از امتیازاتی در این زمینه برخوردارند.

🔹گرانی كاغذ یكی از دلایل گران شدن كتاب است ولی همه دلیل آن نیست. كاغذ تولید داخل، كیفیت پایینی دارد. در كنار گران شدن قیمت كاغذ می‌توان به بالا رفتن دستمزد عوامل چاپ كتاب و كسانی كه در این صنعت فعالیت می‌كنند مثل ویراستار ، نمونه خوان و طراح جلد و صحافی هم اشاره كرد.

🔹نمایشگاه کتاب تا یکی دو روز مانده به پایان، حدود 350 میلیارد فروش داشته اما گرانی قیمت کتاب که به شدت متاثر از گرانی افسارگسیخته کاغذ است، استقبال و خرید مراجعان و مشتاقان کتاب را به شکلی آشکار کم کرده است. نهادهای مسئول در تأمین کاغذ، غیر از دل خوش کردن به خودکفایی در تولید کاغذ داخلی، راهکارهای دیگری نیز باید طراحی کنند.

https://NourNews.ir/Fa/News/173564
🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۹

✅ کتاب، بازنده اصلی کاغذبازی

چندی پیش، خانه کتاب خبر داد که قیمت کتاب در فروردین امسال نسبت به فروردین 1402، چیزی حدود ۱۱۰درصد رشد داشته در حالی که تورم عمومی فروردین امسال کمتر از ۳۱درصد بوده است. چرا افزایش قیمت کتاب، تا این حد جهشی است؟ و چه میزان از این گرانی ناشی از نوسان قیمتی کاغذ به عنوان کالای اصلی تولید کتاب است؟

آذرماه پارسال وزیر فرهنگ اعلام كرد كه در تولید كاغذ به خودكفایی رسیده ایم ودر حوزه کتاب و روزنامه دیگر نیازی به واردات کاغذ نداریم. مقدار تولید کاغذ ما در این حوزه 5 هزار تن بود که امروز این رقم را به 80 هزار تن یعنی 16 برابر رساندیم.

صحبت‌های وزیر ارشاد درباره خودكفایی در تولید كاغذ درحالی است كه برخی از ناشران معتقدند كاغذ تولید داخل مناسب چاپ كتاب نیست و بسیاری از چاپخانه‌ها به دلیل پایین بودن كیفیت، و آسیب رساندن به دستگاه چاپ حاضر نیستند با كاغذ تولید داخل، كتاب چاپ كنند.

ناشران می‌گویند وقتی می‌خواهیم کتابی را تجدید چاپ کنیم به‌جای این‌که خوشحال باشیم ناراحت هستیم. به‌این خاطر ‌که قیمت کاغذ بالا رفته و تهیه آن سخت شده‌ است. این درمورد خیلی از ناشران صدق می‌کند. البته احتمالا برخی ناشران هم از امتیازاتی در این زمینه برخوردارند.

گرانی كاغذ یكی از دلایل گران شدن كتاب است ولی همه دلیل آن نیست. كاغذ تولید داخل، كیفیت پایینی دارد. در كنار گران شدن قیمت كاغذ می‌توان به بالا رفتن دستمزد عوامل چاپ كتاب و كسانی كه در این صنعت فعالیت می‌كنند مثل ویراستار ، نمونه خوان و طراح جلد و صحافی هم اشاره كرد.

نمایشگاه کتاب تا یکی دو روز مانده به پایان، حدود 350 میلیارد فروش داشته اما گرانی قیمت کتاب که به شدت متاثر از گرانی افسارگسیخته کاغذ است، استقبال و خرید مراجعان و مشتاقان کتاب را به شکلی آشکار کم کرده است. نهادهای مسئول در تأمین کاغذ، غیر از دل خوش کردن به خودکفایی در تولید کاغذ داخلی، راهکارهای دیگری نیز باید طراحی کنند.

https://NourNews.ir/Fa/News/173564
🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۸

✅ زنان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش هم جلو زدند

🔹آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حالی امروز برگزار می‌شود که ۶۸ درصد داوطلبان زن و ۳۲ درصد مرد هستند.

🔹در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ هم در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کردند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد بودند. در آزمون‌های سال‌های قبل نیز مشابه چنین اتفاقی افتاده است.

🔹این در حالی است که برخی مشاوران خانواده عدم‌تعادل جنسیتی در آموزش عالی را سبب بروز ناهنجاری در جامعه و خانواده می‌دانند.

🔹مشاوران معتقدند که هرچه مادران جامعه فرهیخته‌تر و تحصیل‌کرده‌تر باشند می‌توانیم امیدوار باشیم که رشد فرهنگی در جامعه اتفاق میفتد اما به هرحال ما در مسئله ازدواج به حفظ کفویت توجه داریم یعنی اگر رشد علمی هم‌زمان برای مردان هم رخ ندهد اختلاف‌نظر ایجاد می‌کند.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۰

✅
قانون‌گذاران آمریکایی طرحی برای الزام دولت به ارسال سلاح برای اسرائیل تصویب کردند

🔹قانونگذاران آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور طرحی را به تصویب رساندند که از هرگونه اقدام دولت برای مانع‌تراشی در ارسال سلاح جلوگیری می‌کند.

🔹این طرح از رئیس‌جمهور آمریکا بابت متوقف‌کردن ارسال سلاح به اسرائیل انتقاد می‌کند.

🔹گفته می‌شود که این طرح شانسی برای تصویب در مجلس سنا ندارد.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۰

✅ هشتمین قربانی سیل خراسان رضوی پیدا شد

🔹بخشدار احمدآباد مشهد: پیکر پیرمرد ۷۰ ساله اهل روستای سرغایه در حوالی روستای حسن‌آباد توسط گروه‌های مردمی پیدا شد.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir



live stats